Drodzy Rodzice,
Wszystkie niezbędne dokumenty dotyczące opieki nad dziećmi w naszym Klubiku dostępne są bezpośrednio przy zapisie dziecka.
Na miejscu w Klubiku wypełniają Państwo m.in.:
✍️ Zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka (np. w galeriach zdjęć z wydarzeń)
✍️ Upoważnienie do odbioru dziecka przez inne osoby
📄 Inne wymagane formularze, niezbędne do organizacji bezpiecznej i prawidłowej opieki
WAŻNE!
Wszystkie procedury i standardy opieki nad dziećmi w wieku od 1 do 3 lat zostały opracowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi oraz zarządzeniem Ministra Edukacji.
Dokumentacja ta jest dostępna do wglądu na życzenie – u kierownika placówki.
Zdrowie i rozwój dzieci
W moim klubiku przykładam dużą wagę do zdrowego żywienia oraz aktywności fizycznej dostosowanej do wieku dzieci. Organizujemy zajęcia plastyczne, muzyczne i ruchowe, które pomagają w odkrywaniu talentów oraz rozwijaniu umiejętności społecznych. Dbamy również o codzienny kontakt dzieci z naturą, co pozytywnie wpływa na ich samopoczucie.
Rodzice mogą liczyć na wsparcie w adaptacji dziecka do nowego środowiska oraz pomoc w rozwiązywaniu codziennych wyzwań wychowawczych. Staramy się tworzyć atmosferę wzajemnego zaufania i otwartości na potrzeby każdej rodziny.
WAŻNE DOKUMENTY
Karta zgłoszenia dziecka
KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA DO KLUBIKU MALUCHA „Kraina Marzeń"
W CHORĄGWICY
Proszę o przyjęcie Dziecka…………………………………………
/Imię i nazwisko Dziecka/
…………………………………..
/Pesel Dziecka/
Urodzony/a dnia...………………………………………………………….
Zamieszkały/a... …………………………………………………………...
/adres zamieszkania Dziecka - miejscowość, nr domu, ulica/
Do KLUBIKU MALUCHA W CHORĄGWICY
1.Podstawowe informacje:
Imiona Rodziców/Opiekunów Prawnych/
……………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………...
2. Adres zamieszkania Rodziców/Opiekunów Prawnych/
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
Numery telefonów do natychmiastowego kontaktu
………………………………………………………………………………
Inne formy kontaktu z Rodzicami/Opiekunami Prawnymi/
………………………………………………………………………………
3. Informacje o Rodzeństwie
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
/liczba dzieci i wiek rodzeństwa/
4. Dane o stanie zdrowia Dziecka
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
/dane o stanie zdrowia dziecka, stosowanej diety i rozwoju psychofizycznego dziecka/
5. Adres poczty elektronicznej
………………………………………………………………………………
6. Czy Dziecko legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności? Jeśli tak to jakie?
/podpis Rodzica lub Opiekuna Prawnego
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
……….………………………………….
/podpis Rodzica lub Opiekuna Prawnego
Regulamin
I. CELE
1. Opieka nad Dzieckiem i wspieranie jego prawidłowego rozwoju.
2. Ukierunkowanie Dziecka na prawidłowe relacje ze środowiskiem społeczno-kulturowym i
przyrodniczym.
3. Wykształcenie prawidłowych nawyków i zachowań u dziecka, nauka i utrwalanie zwrotów
grzecznościowych, nauka i kształtowanie właściwych postaw współżycia w grupie rówieśników
i wobec osób dorosłych.
4. Zapewnienie Dziecku bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego.
5. Klubik Malucha sprawuje funkcję opiekuńczą, pielęgnacyjną oraz wychowawczą.
6. Personel pracuje zgodnie z wartościami domu rodzinnego.
7. Klubik Malucha stwarza warunki do realizowania twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej
i werbalnej Dzieci.
II. ORGANIZACJA
1. Klubik Malucha otwarty jest w dni robocze w godzinach od 7:00 do 17:00.
2. Klubik działa przez cały rok z wyjątkiem dni wolnych od pracy ustalonych przez Właścicielkę
Klubiku. Ramowy rozkład dni wolnych przekazany jest Rodzicom we wrześniu każdego roku.
3. Organizację pracy w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia, ustalony z uwzględnieniem
wymagań zdrowia i higieny.
4. Personel zobowiązuje się do należytej staranności przy wykonywaniu opieki nad powierzonym
Dzieckiem, stosowania się do wszelkich pisemnych zaleceń Rodzica podanych do wiadomości
Właścicielce Klubiku. Obejmuje to również uwzględnienia stanu zdrowia oraz sposobu
postępowania z Dzieckiem.
5. Dziecko z podejrzeniem choroby nie będzie przyjęte (decyzję podejmuje Właścicielka Klubiku).
6. Jeśli objawy chorobowe u Dziecka pojawią się w trakcie pobytu Dziecka w placówce, personel
zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Rodziców o tym fakcie. Rodzice po
otrzymaniu informacji o chorobie Dziecka zobowiązani są do jego odbioru jak najszybciej (do
90 minut). Po tym czasie personel w trosce o zdrowie Dziecka zobowiązany będzie do
wezwania lekarza w celu zbadania i oceny stanu zdrowia Dziecka - koszty wizyty ponosi
Rodzic Dziecka.
7. Rodzice zobowiązani są do natychmiastowego powiadomienia Właścicielki Klubiku o chorobie
zakaźnej dziecka.
8. Dzieci należy przyprowadzać bez kolczyków, naszyjników, koralików, pierścionków oraz innych
rzeczy, które w zabawie mogłyby spowodować okaleczenia Dziecka lub innych dzieci, lub które
zawierają zbyt małe elementy stwarzające niebezpieczeństwo połknięcia ich przez dzieci, czy
też byłyby niewygodne dla Dziecka np. w czasie snu. Nie wolno przynosić zabawek z domu.
9. Jedynymi osobami upoważnionymi do odebrania Dziecka są jego opiekunowie prawni lub
osoby pełnoletnie, pisemnie przez nich upoważnione.
10. Dzieci nie będą wydawane Rodzicom lub Opiekunom będącym w stanie nietrzeźwym oraz
osobom niepełnoletnim.
11. Za nieodebranie dziecka do godz. 17:00 obciąża się Rodziców kwotą 40 zł za każdą
rozpoczętą godzinę - płatne na bieżąco na ręce opiekunek oddających Dziecko.
12. W przypadku niezgłoszenia nieobecności w danym dniu do godziny 9:00, Rodzic pokrywa
całość kwoty za wyżywienie za dany dzień według cennika na dany rok.
13. Ważne sprawy dotyczące funkcjonowania Klubiku będą przekazywane na tablicy ogłoszeń -
konieczne jest zatem regularne zapoznawanie się z treścią ogłoszeń.
14. Personel nie ponosi odpowiedzialności za Dziecko pozostające na terenie Klubiku Malucha
pod opieką Rodzica lub osób upoważnionych do odbioru Dziecka. Dziecko jest pod opieką
Rodzica rano w trakcie przyprowadzania do momentu przekazania Dziecka pod opiekę
personelu oraz po południu w trakcie odbierania Dziecka, od momentu zabrania go z grupy.
15. Dzieci przebywają pod opieką wykwalifikowanej kadry, do której należą opiekunki. Do
obowiązków pracowników należy dbałość o bezpieczeństwo, prawidłowy rozwój, dobre
samopoczucie oraz higienę Dzieci.
16. Nie podajemy Dzieciom lekarstw! Wszelkie środki farmakologiczne podawane są wyłącznie
przez Rodziców i obowiązkowo zgłaszane Właścicielce Klubiku.
17. Personel nie odpowiada za zabawki i inne rzeczy pozostawione w Klubiku.
18. Wyprawkę przygotowują Rodzice/Opiekunowie prawni Dziecka. Inne przedmioty niezbędne
do funkcjonowania dziecka należy uzgodnić z Właścicielką Klubiku. Rodzice są zobowiązani
do przyniesienia wyprawki w pierwszym dniu pobytu Dziecka w placówce.
III. OGÓLNE ZASADY POBYTU DZIECKA W KLUBIKU MALUCHA
1. Warunkiem zapisania oraz pobytu Dziecka w Klubiku Malucha jest: złożenie wypełnionej Karty
Zgłoszenia Dziecka, podpisanego regulaminu oraz umowy, wpłacenie wpisowego oraz
terminowe uiszczanie czesnego.
2. Wpisowe (szczegółowo uregulowane w cenniku) jest bezzwrotne i płatne raz w roku przy
zawieraniu umowy na kolejny rok. Opłata wpisowego dokonana jest na konto bankowe
podane w umowie.. W ramach wpisowego opłacane jest środki czystości oraz finansowane
są niektóre imprezy np.: Mikołajki, Dzień Dziecka itp.
3. Klubik umożliwia pobyt Dziecka w formie abonamentu miesięcznego.
4. Abonament miesięczny (czesne) płatny jest z góry, 1 dnia każdego miesiąca, na konto Klubiku
Malucha podane w umowie, w przypadku gdy wypada sobota lub niedziela-wpłata winna
nastąpić do 3 dnia każdego miesiąca. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje
naliczanie odsetek karnych za opóźnienie w maksymalnej wysokości przewidziane przez
przepisy prawa. Nie uiszczenie opłaty w w/w terminie może spowodować rozwiązanie umowy
w trybie natychmiastowym przez Właścicielkę Klubiku.
5. Czesne obejmuje: pobyt Dziecka w Klubiku zgodnie z zakupionym abonamentem. Czesne
płatne jest przez 12 miesięcy, a jego wysokość za dany rok ustalana jest przez Właścicielkę
Klubiku. Pierwszeństwo w zawarciu umowy na kolejny rok opieki mają Rodzice/Opiekunowie
Prawni/, którzy terminowo opłacali czesne w roku poprzednim.
6. Dni wolne wynikające z regulaminu jak i nieobecności Dziecka nie powodują zmniejszenia
opłat za czesne, które ustala się na dany rok kalendarzowy.
7. Właściciel zastrzega sobie prawo do 26 dni urlopu w danym roku kalendarzowym, które będą
ogłoszone we wrześniu. W związku z tym Rodzic zobowiązany jest do objęcia opieki w tym
czasie nad swoim dzieckiem. Dni wynikające z urlopu rozłożone są według harmonogramu
przez które nie zmniejsza się opłata czesnego, zmniejsza się jedynie kwota za wyżywienie, w części którą ponoszą Rodzice.
8. Stronom przysługuje prawo rozwiązania umowy za dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia
złożonym na piśmie ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Zaprzestanie
naliczania opłatności za opiekę następuje z końcem miesiąca, w którym mija dwumiesięczny
okres wypowiedzenia.
9. W przypadku zaprzestania oddawania Dziecka przez Rodzica do Klubiku Malucha w trybie
natychmiastowym,rozwiązanie umowy przez Rodzica następuje z zachowaniem ww.
dwumiesięcznego wypowiedzenia, a Rodzic jest zobowiązany do zapłaty czesnego do końca
okresu wypowiedzenia.
10. Wprowadzenie przez organy państwowe stanu epidemii i związanego z tym zakazu
prowadzenia działalności przez Klubik Malucha, nie powoduje obniżenia opłat za czesne, a jedynie zmniejsza się kwotę opłaty za wyżywienie, którą ponoszą Rodzice.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach, których niniejszy regulamin nie reguluje, obowiązują indywidualne ustalenia między Właścicielką Klubiku a Rodzicem/Opiekunem prawnym.
RODO
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 Z dnia 27 kwietnia
2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)zwanego dalej „RODO", niniejszym przekazujemy
poniższe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych:
1. Administrator
Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Klubik Malucha,, Kraina Marzeń"
Chorągwica 230
32-020 Wieliczka
2. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
• Wykonania obowiązków, przewidzianych w zawartej umowie oraz obowiązujących przepisach
• Przestrzegania przepisów prawa, w szczególności realizacji obowiązków prawnych związanych z
zawarciem umowy.
• Dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową.
Podstawami prawnymi przetwarzania Państwa danych osobowych są:
• Art. 6 ust 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne w związku z wykonywaniem umowy po
stronie Administratora.
• Art. 6 ust 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych
ciążących na Administratorze w związku z zawartą umową.
• Art. 6 ust 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest konieczne do celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów Administratora, tj. możliwości dochodzenia roszczeń.
3. Prawnie uzasadnione interesy Administratora
W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, prawnie uzasadnionym
interesem Administratora jest możliwość dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami.
4. Odbiorcy danych
Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora, w tym w
zakresie obsługi księgowej, jak również usługi informatyczne oraz doradcze, w tym usługi prawne.
Ponadto Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących
przepisów.
5. Okres przechowywania danych
Państwa dane będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego, lub okres
przedawnienia roszczeń z tytułu zawartych z Państwem umów, którykolwiek z tych okresów jest dłuższy.
6. Prawa osób, których dane są przetwarzane
Mają Państwo prawo do:
* Dostępu do treści swoich danych;
* Żądania sprostowania swoich danych;
* Żądania usunięcia swoich danych;
* Żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych;
* Wniesienia sprzeciwu w odniesieniu do przetwarzanych swoich danych.
Każde z ww. żądań mogą Państwo wnieść pisemnie na adres Administratora podany w pkt. 1 lub drogą
elektroniczną na adres e-mail:
7. Informacja dotycząca niezbędności podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i realizacji umowy.
8. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Administrator nie podejmuje decyzji w odniesieniu do Państwa danych w sposób zautomatyzowany, w tym
nie poddaje Państwa danych profilowaniu.
9. Prawo wniesienia skargi
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.